Campagne Vroege Vogels van start
Doel van de campagne
• Sensibiliseren van de ouders rond het belang van kleuter- en lager onderwijs. We stimuleren ouders om hun kind vanaf 2,5 jaar naar school te laten gaan. Want in het kleuteronderwijs ontwikkelen kinderen taal, sociale vaardigheden en grove en fijne motoriek. Ze doen nieuwe ervaringen op en worden zelfstandiger. Bovendien is het een goede voorbereiding op het lager onderwijs.
• Ouders aanmoedigen om hun kind elke dag naar school te sturen. Zo kan hun kind alle activiteiten meemaken, loopt het geen achterstand op en vindt het gemakkelijker zijn plaats in de groep.
• Ouders helpen om elke dag op tijd te komen. Dat zorgt voor een goede start van de dag en biedt de nodige structuur. Een goede routine zorgt ervoor dat kinderen op tijd komen en mee blijven met de rest van de klas.
• Thuisbetrokkenheid verhogen. De betrokkenheid die ouders thuis tonen, heeft een positieve impact op de ontwikkeling van het kind. De campagne ‘Vroege Vogels’ wil een betere dialoog tussen de ouders en de leerkrachten en tussen de ouders en hun kinderen.
Campagnemateriaal
Het campagnemateriaal van Vroege Vogels wordt verdeeld naar de Nederlandstalige scholen in Brussel. Het bestaat uit affiches, stempels, handleidingen, heen-en-weerboekjes, stickers, kleeftattoos, sleutelhangers, tandenborstels en het Vroege Vogel-lied van Kapitein Winokio.
Eind augustus wordt de aftrap gegeven en worden alle bestelde campagnematerialen geleverd aan de scholen.
Nieuw: tandenborstels
Dit jaar zijn er ook tandenborstels van ‘Vroege Vogels’ voor de kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het tweede leerjaar: ’s morgens en ’s avonds je tanden poetsen hoort bij de start en het slot van de dag. Bovendien is het belangrijk voor een gezonde ontwikkeling van kinderen.
Wil uw school nog campagnemateriaal aanvragen? Stuur dan een e-mail naar onderwijs.vorming@vgc.be.
Meer info
Attachment | Size |
---|---|
![]() | 224.1 KB |